
Izjava o dostopnosti
Dostopnost naše spletne strani
V banki Sparkasse verjamemo, da morajo biti digitalne storitve dostopne vsem – brez ovir. Zato se trudimo, da bi lahko vsakdo – ne glede na svoje zmožnosti, starost ali način uporabe spleta – enostavno uporabljal našo spletno stran in druge digitalne rešitve.
Dostopnost ni le obveznost, temveč del naše odgovornosti do vseh uporabnikov. Postala je nekaj, kar jemljemo resno – in dolgoročno. Vse naše nove spletne rešitve razvijamo z mislijo na uporabnike, ki morda uporabljajo bralnike zaslona, tipkovnico namesto miške, večje povečave ali drugačne načine dostopa.
Pri tem sledimo naslednjim smernicam, standardom in zakonom:
- smernice za dostopnost spletnih vsebin WCAG 2.2
- SIST EN 301 549 – evropski standard za dostopnost IKT
- Zakon o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide (ZDPSI)
Trudimo se za:
Zaznavnost – vsebine morajo biti vidne in razumljive vsem uporabnikom
- Slikam, grafikonom in drugim vizualnim informacijam, ki niso dekorativne narave, dodamo opisen nadomestni tekst, da jih lahko razumejo tudi uporabniki bralnikov zaslona.
- Vsebino predstavljamo na način, ki omogoča lažjo ločljivost med besedilom in ozadjem – uporabljamo dovolj kontrasta in jasno tipografijo.
- Vsebine ustvarjamo v različnih oblikah, da zagotovimo, da se nobena informacija ne izgubi – npr. bralniki zaslona, povečevalniki, alternativne naprave za vnos.
- Vsebine načrtujemo jasno in pregledno in z logično strukturo.
Uporabnost – stran mora biti enostavna za uporabo, ne glede na uporabnikove zmožnosti
Funkcije zasnujemo tako, da jih uporabniki lahko upravljajo s tipkovnico.
Vsebine so strukturirane in oblikovane tako, da imajo uporabniki dovolj časa za branje in interakcijo z vsebino.
Izogibamo se vsebinam, ki utripajo ali se hitro premikajo, saj lahko sprožijo neprimerne telesne odzive (npr. napade pri epilepsiji).
Navigacija je preprosta in predvidljiva – uporabnik vedno ve, kje se nahaja in kako lahko pride do želenih informacij.
Polja za vnos in obrazci so zasnovani tako, da jih je mogoče uporabljati na več načinov (miška, tipkovnica, zaslon na dotik ...).
Razumljivost – vsebina mora biti jasna in predvidljiva
Besedila pišemo v jasnem in razumljivem jeziku (raven B2), z ustrezno strukturo in velikostjo pisave.
Pomembni gumbi, meniji in funkcije so vedno na pričakovanem mestu.
Kjer je možna napaka (npr. pri vnosu podatkov), uporabnika na to opozorimo in mu ponudimo navodila za popravek.
Robustnost – vsebine morajo delovati v različnih okoljih in s pomočnimi tehnologijami
Vsebine oblikujemo tako, da jih lahko berejo različni brskalniki in dostopne tehnologije (npr. bralniki zaslona, povečevalniki, alternativne naprave za vnos).
Skrbimo, da se vsebine ne »lomijo« na različnih napravah in da ključne funkcije ostanejo delujoče.
Trenutne omejitve dostopnosti
Spustni seznami
težave s semantiko (predstavljeni kot gumbi namesto seznamov),
tipkovnična navigacija ne deluje ustrezno (fokus preskoči izven seznama).
Sporočila o napakah
niso posredovana bralnikom zaslona.
Zemljevid o cenah nepremičnin (zunanja rešitev)
nedostopen s tipkovnico in za bralnike zaslona,
ni možnosti prikaza podatkov v tabelarni obliki.
Radijski gumbi
semantično nepravilno izvedeni,
bralniki zaslona ne zaznajo vrednosti (Da/Ne).
Glavni meni
neupravljivost vseh elementov s tipkovnico.
Naslovi in semantika
harmonike (zaradi omejitev obstoječe komponente) niso označene kot naslovi,
pomanjkljiva semantika pri podatkovnih tabelah.
Povečave in kontrasti
težko dostopne tabele pri večjih povečavah,
neustrezni kontrasti.
Videovsebine
starejši videi niso dostopni (manjkajo podnapisi, avdio deskripcija) - skladnost za stare videe ni zahtevana.
Načrt izboljšav
Postopno bomo nadgrajevali obstoječe komponente in odpravljali zaznane pomanjkljivosti.
Posebno pozornost bomo namenili spustnim seznamom, sporočilom o napakah in radijskim gumbom.
Redno bomo izvajali testiranja uporabniške izkušnje tudi z bralniki zaslona in tipkovnico.
Spremljali bomo zahteve in priporočila zakonodaje ter po potrebi prilagodili tudi rešitve, ki jih zagotavljajo zunanji ponudniki.
Dostopnost mobilnega bančništva:
Zaznavnost
- Nebesedilna vsebina POKRITO
- Informacije in povezave DELNO POKRITO
- Orientacija NI POKRITO
- Kontrast (najmanjši) POKRITO
- Nebesedilni kontrast POKRITO
Delovanje
Upravljanje prek tipkovnice
- Tipkovnica MINIMALNO POKRITO
Navigacija
- Stran z naslovom DELNO POKRITO
- Fokusni red DELNO POKRITO
- Naslovi in oznake DELNO POKRITO
- Viden Fokus DELNO POKRITO
- Fokus ni zakrit DELNO POKRITO
- Izgled fokusa POKRITO NA ANDROIDU
- Stran z naslovom POKRITO
Možnosti vnosa
- Oznaka v imenu DELNO POKRITO
Razumljivost
Pomoč pri vstopu
- Identifikacija napake POKRITO
- Oznake in navodila POKRITO
- Nakazovanje napake POKRITO
Robustnost
Združljivost
- Ime, vloga, vrednost DELNO POKRITO
- Statusna sporočila POKRITO
Zahteve standarda WCAG, ki še niso v celoti implementirane, so načrtovane za vključitev v prihodnje nadgradnje mobilne aplikacije.
Dostopnost spletnega bančništva:
Spletna banka je trenutno v fazi razvoja in bo v naslednji nadgradnji na voljo v izboljšani ter nadgrajeni različici, ki bo delno usklajena z zahtevami standarda WCAG, s čimer si prizadevamo zagotoviti večjo dostopnost za vse uporabnike.
Načini dostopa do kontaktnega centra banke:
Uporabnikom so na voljo naslednji kanali za stik z našim kontaktnim centrom:
- Na telefonski številki 01 583 66 66: omogočen pogovor s sodelavci oddelka Podpora strankam, vsak delavnik med 8.30 in 17.00 in možnost opravljanja storitev telefonskega bančništva Tel.Stik. Prizadevamo si, da so govorna sporočila jasna in razumljiva.
- Elektronska pošta (info@sparkasse.si): za vse splošne in informativne poizvedbe. Odgovarjamo v najkrajšem možnem času.
- Spletni klepet (chat, dostopen - vsak delovnik med 8.30 in 17.00): na spletni strani omogoča pisno komunikacijo z našimi sodelavci oddelka Podpora strankam.
- Sporočila preko elektronske banke (Net.Stik, M.Stik, PRO.Stik, Net.StikPRO): omogočajo varno komunikacijo med stranko in sodelavci oddelka Podpora strankam.
Prizadevamo si za nenehno izboljševanje dostopnosti naših storitev, tudi na podlagi povratnih informacij uporabnikov. V ta namen redno pregledujemo in prilagajamo naše komunikacijske kanale.
Prisluhnemo. Razumemo. Izboljšujemo.
Naše storitve nenehno razvijamo z mislijo na vas. Prizadevamo si, da bi bili naši produkti, svetovanje in bankomati čim bolj intuitivni, enostavni za uporabo in dostopni vsakomur.
Veseli bomo vaših predlogov in izkušenj. Če ste pri uporabi naših storitev ali spletne strani naleteli na oviro, nam to prosimo sporočite.
s katerim produktom ali storitvijo ste imeli težavo,
natančno opišite, kako vam lahko bolje pomagamo,
če ima težave s spletno stranjo – prosimo, navedite točen naslov le-te npr. https://www.sparkasse.si/sl/prebivalstvo/doma.
Hvala, ker nam pomagate ustvarjati bolj vključujoče okolje za vse!