Takojšnja plačila

9. oktobra 2025 stopijo v veljavo določila nove Uredbe EU o takojšnjih plačilih.

9. oktobra 2025 stopijo v veljavo določila nove Uredbe EU o takojšnjih plačilih

9. oktobra 2025 stopijo v veljavo določila nove Uredbe EU o takojšnjih plačilih, ki se nanašajo na obveščanje strank, preverjanje ujemanja med nazivom in IBAN številko prejemnika plačila, možnost omejitve višine zneskov plačil in na dostopnost storitve.

Nova storitev zmanjšuje možnosti napak in zlorab, saj plačniku omogoča večjo gotovost glede prejemnika plačila ter prispeva k nemotenemu izvajanju plačil. 

Gre za novo Uredbo EU, ki vsem ponudnikom plačilnih storitev (bankam, hranilnicam itd.) nalaga obveznost nudenja takojšnjih kreditnih plačil SEPA (instant payments) v evrih na vseh tržnih poteh, kjer danes uporabnikom omogočajo ne-takojšna plačila (običajna plačila). Uredba EU določa, da je takojšnje plačilo treba izvesti v roku do 10 sekund.  

Uredba uvaja:

  • storitev preverjanja med imenom in priimkom / nazivom in IBAN številko prejemnika plačila (storitev VOP), s čimer plačniku daje možnost večje gotovosti, da sredstva nakazuje pravilnemu/želenemu prejemniku;
  • upravljanje z limiti plačil s strani komitentov, s čimer plačnik določi maksimalni znesek takojšnjega plačila (bodisi za posamezno transakcijo – transakcijski limit, bodisi na dan – dnevni limit). Več o upravljanju limitov plačil boste izvedeli v naslednjem obvestilu.
  • obveznost bank, da ustrezno obveščajo plačnike o izvedbi takojšnjega plačila (obvestilo, da so prejemniku dana sredstva na voljo oz. da je bila transakcija zavrnjena z razlogom zavrnitve).

Ta določila Uredbe EU stopijo v veljavo z 9. oktobrom 2025.

Pogosta vprašanja

Kaj to pomeni za podjetja?

  • Takojšnja plačila 24/7/365

Vaša banka ali hranilnica vam bo omogočila prejemanje in pošiljanje takojšnjih SEPA plačil ves čas – sredstva bodo prispela na račun prejemnika plačila v nekaj sekundah, ne glede na dan ali uro.

  • Obvezno preverjanje ujemanja naziva in IBAN-a prejemnika (VoP – Verification of Payee) plačila

Gre za nov varnostni mehanizem, ki bo pomembno vplival na plačilne procese, saj se preverjanje sprožilo opozorilo, če se naziv prejemnika in številka računa (IBAN) prejemnika plačila ne bosta ujemala. 

Kaj morate storiti do 1. oktobra 2025?

  • Preverite bančne podatke podjetja:

Preverite, ali se naziv vašega podjetja v registrih in pri banki/hranilnici ujema s tistim, ki ga komunicirate javno in z vašimi strankami (na vaših računih, spletni strani, pogodbah ipd.).

Če morebiti uporabljate krajši ali trgovski naziv, jasno in točno navedite vaš uraden naziv plačila.

  • Posodobite javno dostopne informacije:

Na računih, spletnih straneh, e-poštnih podpisih in ostalih dokumentih zagotovite ustrezen zapis naziva in IBAN številke podjeta.

  • Komunicirajte s svojimi strankami, partnerji in dobavitelji:

Vaše poslovne partnerje opozorite, da bodo pri plačilih uporabljali natančen naziv vašega podjetja.

Če ste plačnik vi, preverite uraden naziv prejemnika plačila. 

Zadovoljstvo strank je na prvem mestu

Naše stranke so med najbolj zadovoljnimi

Raziskava med podjetji je pokazala, da stranke Sparkasse zelo rade priporočajo svojo banko drugim podjetjem (NPS: Net promoter Score), kar ne preseneča, saj so stranke banke Sparkasse najbolj zadovoljne med strankami vseh bank.

(CSI: Customer Satisfaction Index) (raziskava SME Market Vision; Valicon 2024)

Dokumentacija in ceniki

Se ne morete odločiti? Morda potrebujete pomoč? Kontaktirajte nas!

Paketni poslovni račun

Poslovna spletna banka Pro.Stik

Poslovna mobilna banka M.Stik

Kakšen jezik govorijo bankirji?