V zadnjem obdobju je bil zaznan porast zlorab plačilnih kartic, ki so posledica spletnih prevar, predvsem na platformah za spletno trgovanje, kot so Bolha (BREZ SKRBI), Facebook Marketplace, ter v povezavi z lažnimi spletnimi stranmi kurirskih služb (npr. DPD, Pošta Slovenije).

Prevare delujejo po ustaljenem vzorcu, pri čemer so žrtve najpogosteje posamezniki, ki na spletnih platformah, kot so Bolha ali Facebook Marketplace, kupujejo ali prodajajo blago. Po začetnem dogovoru o nakupu oziroma prodaji prejmejo povezavo, ki naj bi služila za ureditev dostave ali izvedbo plačila. Gre za lažno spletno stran, ki na videz posnema spletno stran dostavne službe ali plačilnega sistema. Na tej strani so uporabniki najprej pozvani k vnosu osebnih podatkov, med drugim tudi podatkov o plačilni kartici ter kasneje potrditvi plačila v mobilni banki.

Kako ravnati, da se zaščitite pred spletnimi prevarami:

  • Bodite previdni pri komunikaciji z neznanimi osebami na spletnih oglasnikih (npr. Bolha, Facebook Marketplace).
  • Ne zaupajte povezavam, ki jih prejmete v sporočilih – preverite spletni naslov in se izogibajte klikom na neznane ali sumljive povezave.
  • Nikoli ne vnašajte osebnih ali plačilnih podatkov (številka kartice, CVC koda, gesla) v obrazce na spletnih straneh, do katerih dostopate prek povezav iz e-pošte, SMS sporočil ali klepetov.
  • Pred odobritvijo transakcij vedno najprej preverite znesek in prejemnika, za katerega potrjujete transakcije. Če niste popolnoma prepričani o njihovi legitimnosti, transakcije ne potrjujte.
  • Ne pozabite: dostavne službe ali kupci vas nikoli ne bodo napotili na spletno stran, kjer bi morali za prejem plačila vnesti podatke o svoji kartici.