Program Žvižgaštva v Banki Sparkasse
Banka Sparkasse d.d. (v nadaljevanju: Banka) ima vzpostavljen program žvižgaštva, ki omogoča zaupno oziroma anonimno, neodvisno in samostojno notranjo prijavo informacije o kršitvi v delovnem okolju.
Jedro programa je interno mesto za poročanje "Erste Integrity", kamor lahko zaposleni in osebe, ki so z Banko v drugem podobnem razmerju (v nadaljevanju: prijavitelj), prijavijo primere suma ali zgolj postavljajo vprašanja v zvezi z morebitnimi kršitvami.
Ker je škodo mogoče znatno zmanjšati, če je takoj sporočena in ustrezno obravnavana, program žvižgaštva ponuja možnost posredovanja informacij na enostaven in lahko dostopen način - v primeru (vendar ne omejeno na) suma naslednjih kršitev ali kršitev:
- finančni kriminal (prevara, ponarejanje, nezakonita prisvojitev, itd.);
- kraja (fizičnih sredstev in informacij);
- kršitev predpisov na področju vrednostnih papirjev in trga (trgovanje na podlagi notranjih informacij, tržna manipulacija);
- nasprotje interesov (povabila, darila, dodatna zaposlitev, odnosi med družbami itd.);
- pranje denarja/financiranje terorizma;
- kršitev bančne zakonodaje.
Glavni okvirni pogoji za poročanje ali potencialne prijavitelje kršitev so:
- anonimnost / zaupnost: prijavitelji se lahko odločijo razkriti svojo identiteto ali sporočiti informacije anonimno. V vsakem primeru bo identiteta prijavitelja zaščitena, če ni zakonske obveznosti za razkritje identitete prijavitelja (npr. zaradi izvedbe kazenskega postopka ali nadaljnjih sodnih postopkov);
- zaščita prijavitelja: nad prijaviteljem se ne bodo izvajali povračilni ukrepi, diskriminacija ali druge oblike neprimerne obravnave;
- pravilo »dobre vere«: prijavitelj deluje korektno, če poroča informacijo v dobri veri. Posredovanje informacij z namenom diskreditiranja, obsojanja itd. predstavlja delovnopravno kršitev oziroma prekršek v primerih, ki jih določa zakon.
Za zaupno in diskretno poročanje o ustreznih sumljivih primerih so v Banki na voljo naslednje notranje neodvisne informacijske poti:
- Elektronska platforma »Erste Integrity«, dostopna na https://erste.integrityplatform.org, in
- Navadna pošta, poseben predal »Žvižgaštvo in prevare« v Poštnem centru banke na naslovu Banka Sparkasse, d.d., Cesta v Kleče 15, 1000 Ljubljana.
Za osebni razgovor sta na voljo tudi pooblaščenka za žvižgaštvo in njen namestnik.
Program žvižgaštva ni namenjen splošnim vprašanjem o delovanju Banke ter vprašanjem ali reklamacijam potrošnikov (info@sparkasse.si).
Prijavitelju so na voljo tudi zunanje poti za prijavo, če notranje prijave ne bi bilo mogoče učinkovito obravnavati, ali če prijavitelj meni, da v primeru notranje prijave obstaja tveganje povračilnih ukrepov. Organ za zunanjo prijavo je zlasti Banka Slovenije (14. člen Zakona o zaščiti prijaviteljev). Kontaktni podatki uradnih oseb za zunanjo prijavo in poseben naslov za zunanjo prijavo so objavljeni na spletnih straneh organov za zunanjo prijavo.
Se ne morete odločiti? Morda potrebujete pomoč? Kontaktirajte nas!