Kako brati informativne izračune kreditov na straneh bank
Spletne strani bank ponujajo informativne izračune za kredite, ampak kako jih brati in primerjati med seboj?
Trajnostni razvoj je edina pot v prihodnost, ki je prijazna tako do trenutnih kot prihodnjih generacij. Zato je skrajni čas, da začnemo trajnost udejanjati prav vsi in prispevati svoj košček k skupnemu dobru. Tega se dobro zavedajo številna mlada in mala slovenska podjetja, ki na krilih trajnosti gradijo živahen podjetniški ekosistem. Zgolj zagnanost in podjetniška naravnanost za tovrsten uspeh nista dovolj. Poslovne ideje morajo biti nadgrajene z zeleno miselnostjo, zelenimi tehnologijami, nenehnim inoviranjem ter čutom za lokalno okolje.
Če se vam zdi, da imamo na svetu veliko preveč drugih težav in lahko s trajnostnimi izzivi še malo počakamo, razmislite o sledečem:
Svetovna zdravstvena organizacija ocenjuje, da je v preteklem letu po svetu zaradi posledic podnebnih sprememb in naravnih nesreč umrlo okrog 13 milijonov ljudi ter da številka iz leta v leto narašča. Za primerjavo: zaradi korone je bilo od začetka pandemije do aprila 2022 zabeleženih dobrih 6,2 milijonov smrti.
Dejstvo je, da bodo okoljski izzivi pomembno krojili našo prihodnost. Vplivali bodo na prehransko varnost, kakovost in dostopnost do pitne vode, bivanjske razmere in zdravje. Posledično se bo še povečala neenakost prebivalstva in prizadela najbolj ranljive skupine.
Rešitev, ki lahko upočasni in omili smer, v katero drvimo, je trajnostni način življenja in trajnostni razvoj. Vendar bo za pozitivne rezultate potrebno sinhrono delovanje vsakega od nas. Naloga držav je, da spodbujajo trajnostne politike in jih uresničujejo. Svoj del odgovornosti nosimo tudi državljani oziroma potrošniki, ki izbiramo kako (ne)trajnostno se bomo obnašali ter kakšne nakupne odločitve bomo sprejemali. Seveda so tu še podjetja, ki kreirajo ponudbo in pomembno vplivajo na lokalno okolje.
Ideja, da naj bo naše delovanje prijazno do planeta in solidarno do vseh ljudi, ni nova, saj tudi podnebne spremembe niso od včeraj.
Koncept trajnosti kot odgovor na porajajoče se podnebne spremembe je že leta 1987 opredelila norveška političarka Gro Harlem Brundtland: Trajnostni razvoj zadovoljuje potrebe sedanjega človeškega rodu, ne da bi ogrozili možnosti prihodnjih rodov, da zadovoljijo svoje potrebe.
Tudi nekatera podjetja in znamke so že dolgo pred tem, ko je trajnost »prišla v modo«, delovala trajnostno. Ena izmed takih je znamka Patagonija, ki ponuja vrhunsko opremo za alpinizem in druge zimske športe. Že od svojih začetkov, ki segajo v 1974, znamka posluje trajnostno in družbeno odgovorno, spodbuja k premišljenemu nakupovanju, finančno podpira okoljske projekte in vseskozi usmerja svoj razvoj v iskanje novih naprednih tkanin iz recikliranih materialov.
Danes je ideja o trajnostnem razvoju aktualna kot še nikoli. K temu veliko prispevajo mladi, ki bodo v največji meri nosili posledice preteklih in trenutnih ravnanj. Mlada švedinja Greta Thunberg in številna gibanja širom po svetu, pri nas je to Mladi za podnebno pravičnost, so postali pomembni glasniki, ki jih ni moč preslišati.
Naša banka zavezanost trajnostnemu razvoju in vpetost v lokalno okolje izkazuje s številnimi aktivnostmi, ki jih izvajamo na slovenskem trgu. Podpiramo projekte, s katerimi skušamo večati blaginjo, pomagamo skrbeti za okolje, spodbujamo mlade in podjetništvo.
Prebereite več o naših aktivnostih družbene odgovornosti.
Slovenija nudi spodbudno okolje za zeleno, inovativno in družbeno odgovorno podjetništvo.
Veljamo za zeleno oazo sredi Evrope. Sodeč po raziskavi o trajnostnem načinu življenja, ki jo je izvedla Zveza potrošnikov, se Slovenci dojemamo kot trajnostno naravnane. To kaže tudi primerjalna raziskava, ki je potekala v štirinajstih evropskih državah. Podjetja in organizacije družbeno odgovorno poslovanje postavljajo visoko na prioritetni lestvici, vedno večji poudarek pa se namenja tudi trajnostnim vprašanjem in akcijam.
Tega se zelo dobro zavedajo številna mlada in mala slovenska podjetja. Bodisi da gre za zelene turistične zgodbe, ekološke lokalno pridelane izdelke, zelene napredne tehnologije ali kaj drugega.
Najboljše zelene in trajnostne rešitve so lokalne!
Lokalni pridelki, izdelki iz lokalnih surovin, lokalni podizvajalci.. Mala podjetja iz lokalnega okolja dobro poznajo lokalne specifike in lahko prilagodijo svojo ponudbo lokalnemu okolju. Ozaveščeni potrošniki to vedno bolj cenijo in so pripravljeni tudi plačati pošteno ceno. Kvaliteta pred kvantiteto..
Majhna podjetja so omejena s svojimi kapacitetami, zato večjim ne morejo konkurirati s količino, lahko pa s kakovostjo.
Trajnostno zasnovani izdelki, za katere so nujne kakovostne surovine sledljivega porekla, so kakovostnejši od masovne proizvodnje. Zaradi okolju prijazne izdelave in kakovostnih surovin so praviloma tudi nekoliko dražji in imajo višjo dodano vrednost. Zadostno visoka dodana vrednost je za preživetje in razvoj malih podjetij ključna.
Globalni trg trajnostnih izdelkov in storitev silovito raste. Visok potencial rasti je predviden tudi za prihodnost. Posledično gre za področje, kateremu so investitorji naklonjeni.
Za razvoj zelenih tehnologij in izdelkov so na voljo različne podjetniške spodbude na ravni EU in države. Nekatere najdete na https://www.spiritslovenia.si/razpisi.
Tudi investitorji in investicijski skladi so naklonjeni projektom z visokim potencialom za prihodnost, zato je zagotovo lažje najti investitorja za tovrstne projekte kakor denimo za razvoj produktov, ki so tržno manj zanimivi, z večjimi obremenitvami na okolje ali zdravje ljudi.
Trajnostno in družbeno odgovorno poslovanje pozitivno vplivata na motivacijo in učinkovitost zaposlenih in poslovnih partnerjev. Zaposleni so radi del vznemirljivih podjetniških zgodb, s katerimi se lahko tudi osebno identificirajo. Tako plača ni edini motiv za opravljanje dela.
Prav vse občine v Sloveniji si želijo živahnega podjetniškega utripa v svojem okolju. Še posebej če gre za čiste in okolju prijazne prakse s pozitivnim vplivom na mikro okolje.
Številne občine na različne načine spodbujajo podjetnike, po navadi s finančnimi spodbudami ali pomoči pri zmanjševanju stroškov.
Priložnost za manjša podjetja so tudi ozke niše, ki so za večja podjetja iz ekonomskega vidika premajhne. Eno izmed področij, kjer je še veliko prostora za prebojne inovacije, je tako imenovan koncept 3R (ponovna uporaba, predelava in reciklaža). Odpadki, ki jih ustvarjamo, so že danes izjemno obremenjujoči za naš planet, ki ga brez spremenjenih navad in tehnologij ne bomo mogli rešiti.
Spletne strani bank ponujajo informativne izračune za kredite, ampak kako jih brati in primerjati med seboj?
Zavedamo se, da lahko prav vsak posameznik in organizacija naredi spremembe, spremembe na bolje, in pripomore k zmanjševanju vplivov na naše okolje za vse generacije, tudi bodoče ter prispeva za dobrobit naše družbe.
Sem Manca in s fantom tehtava različne možnosti: je bolje, da kupiva stanovanje ali prenoviva hišo mojih starih staršev? Kaj so ključna vprašanja, ki si jih morava zastaviti?