Kako se izkazati pri delu od doma in se pripraviti na povratek v pisarne

Že eno leto delam od doma

Številna podjetja so ob pričetku epidemije uvedla delo na daljavo, ki je mnoge zaposlene za več mesecev prikovalo med štiri stene lastnega doma.

V prihajajočih, toplejših mesecih je pričakovati, da se bo epidemija umirila, in se bo posledično začel del zaposlenih vračati v pisarne. Dočim nekateri komaj čakajo na vrnitev v stare tirnice, se drugi želijo temu na vse pretege izogniti, spet tretji bi radi, da njihovo delo po koroni poteka delno od doma in delno v pisarni. Ne glede na lokacijo opravljanja dela je za zaposlenimi dolgo, stresno in naporno leto, ki mnogim vzbuja številne strahove. Sprašujejo se, kako bo s službo v prihodnosti. Je njihovo delovno mesto morda ogroženo? So se pri delu na daljavo doslej dovolj izkazali? Kako nadoknaditi zamujeno in se spet izkazati v svoji najboljši podobi?

Kako naprej?

  • Še naprej od doma

Zaposleni, ki že dlje časa delajo na daljavo, so zagotovo že prišli do spoznanja, da je za kakovostno opravljanje dela od doma potrebno v delovni vsakdan uvesti zadostno mero samodiscipline, organiziranosti in mentalne kondicije. Če pa so imeli doma še otroke ali težave z zdravjem, pa želijo to obdobje čim prej pozabiti in se ponovno pokazati v pravi luči.

Kako se torej izkazati pri delu na daljavo?

Z umiritvijo epidemije se bodo pričakovanja delodajalcev še povečala, ne glede na to, od kod delate. Zato, če še niste, uvedite v svoj domač delovnik čim več reda in rutine.

Nekaj napotkov za večjo učinkovitost in zadovoljstvo pri delu od doma:

  • Pripravite si tedenski načrt in vodite dnevnik opravljenega dela. Tako boste imeli nadzor nad lastno učinkovitostjo in koristen opomnik, ko boste o poteku dela poročali nadrejenemu.
  • Vzdržujte stike s sodelavci in se trudite ostati del skupnosti. Ne pozabite voščiti sodelavcu za rojstni dan ali si vzeti nekaj časa za neformalen klepet. Zaposleni, ki so izgubili stik s sodelavci, bodo praviloma imeli več težav pri vračanju v pisarne.
  • Poskrbite, da bo vaš nadrejeni seznanjen z rezultati vašega dela in vzdržujte odnos. Vodenje na daljavo zahteva drugačne pristope kot vodenje v živo, kar mnogim vodjem še vedno povzroča preglavice.
  • Ne bojte se prositi za pomoč, če jo potrebujete. Spletne delavnice in izobraževanja nadomeščajo team buildinge in so postale redna praksa v mnogih podjetjih, ki želijo ohraniti motivacijo in zavzetost zaposlenih. Včasih pa je dovolj že pogovor s sodelavci ali usmeritev, ki vam jo da šef.
  • Od osmih do štirih. Držite se ustaljenega urnika in ne pozabite, da redna zaposlitev po navadi zahteva, da ste sodelavcem in nadrejenim razpoložljivi v dogovorjenem časovnem okvirju. Več svobode pri urejanju urnika boste imeli, če se odločite za pogodbeno delo ali samostojno podjetniško pot.
  • Meseci neurejenih frizur in razmetanega stanovanja so mimo. Otroci so v vrtcih in šolah, življenje se vrača v stare tirnice. Za videokonferenco se uredite tako, kot bi se za dan, preživet v pisarni ali na sestanku.

Nekaj praktičnih nasvetov za boljši videz med videoklici:

  • Pri naravni svetlobi boste izgledali bolj spočiti (in mlajši). Svetloba naj prihaja od spredaj. Dobro se obnesejo tudi profesionalne lučke, izogibajte pa se neonski svetlobi.
  • Podbradek? Dvignite kamero. Ta naj bo postavljena v liniji vaših oči ali malce višje. To enostavno dosežete tako, da podložite računalnik s knjigami ali čim podobnim.
  • Ne pozabite, da komuniciramo z glasom, pogledom in rokami.
  • Številne aplikacije dovoljujejo zamenjavo ozadij. Če zamenjate ozadje, naj bo to čim bolj nevtralno. Še bolje je, če opravljate videoklic v primernem kotičku, ki pretirano ne razkriva vaše zasebnosti in zameglite ozadje.
  • Vrnitev v pisarne

Pri vračanju v pisarne lahko občutimo stres, podoben prvemu dnevu na delovnem mestu ali vrnitvi po dolgotrajni bolniški odsotnosti. In to kljub dejstvu, da se mnogi veselijo vrnitve v normalnost.

V številnih podjetjih bo vrnitev v pisarne potekala postopoma. Zavedati se je potrebno, da razmere na delovnem mestu zagotovo ne bodo enake kot pred korono. V najboljšem primeru se bo potrebno navaditi na nova pravila za zajezitev širjenja virusa, v mnogih podjetjih pa tudi na spremenjene razmere, ki so posledica oteženega poslovanja med korono.

Prva misel številnih zaposlenih, ki se že več mesecev niso srečali s sodelavci, bo: »Kaj obleči?« Urejen videz ob vrnitvi je seveda povsem relevantna tema, ne glede na to, v katero skupino »povratnikov« spadate. Če se vrnitve neznansko veselite, vam bo stilska preobrazba še toliko bolj v veselje.

Vrnitev kot odrešitev

Ste med zaposlenimi, ki vas je delo od doma izčrpavalo in obremenjevalo, ter komaj čakate na vrnitev v pisarno? Se veselite snidenja s sodelavci? Četudi ste jih zelo pogrešali, omejite kavice in klepete na razumno mejo. Začetno navdušenje in motivacijo izkoristite za delo. Pokažite, da ste nenadomestljiv del tima in da vam je delo v pisarni pisano na kožo.

Vrnitev pod prisilo

Zaposleni, ki nad vrnitvijo v pisarne niso navdušeni, potrebujejo za privajanje na nove razmere nekoliko več časa.  

Če vam vrnitev ne diši, ker ste v domačem okolju učinkovitejši in vam to priznavajo tudi vaši nadrejeni, je povsem legitimno razmišljati o kombinaciji dela v pisarni in na daljavo tudi v bodoče.

Če pa vam vrnitev v pisarno ne diši, ker ste se v coni udobja razvadili, delali slabše ali manj ter izgubili stik s sodelavci, je vaš strah upravičen. Zagotovo se sprašujete, kako bo potekalo delo po vrnitvi ali se celo bojite za zaposlitev? Morda celo razmišljate, da se na delovno mesto ne bi vrnili in bi zamenjali zaposlitev. Da omilimo strahove, priporočamo v branje članek www.sparkasse.si/sl/verjemivase/kariera-in-podjetnistvo/iskanje-zaposlitve-med-korono.

Mogoče vas zanima tudi?